Betingelser for handel på Droner.dk
Generelle betingelser
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Droner.dk (ejet af Droner ApS). Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os.
Ved din bestilling af varer på Droner.dk accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.
Priser og særlige tilbud
Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter.
Leveringsomkostningerne opkræves pr. forsendelse og kan variere afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet
Ved køb over 1000 DKK er leveringen gratis. Dette fremgår altid af hjemmesiden.
OBS: Dette gælder ikke serviceordre eller servicesager.
Der tages altid forbehold for tastefejl, udsolgte varer, prisændringer fra leverandørerne samt ændringer i moms og afgifter.
Prismatch
Hos Droner.dk kan du få prismatch mod den laveste pris - både på nettet og i fysiske butikker.
Betingelser for prismatch:
- Gælder kun varer fra danskejede webshops og fysiske butikker som har produktet på lager.
- Gælder ikke køtilbud, udstillingsmodeller, demovarer, restpartier og lign.
- Gælder ikke montering og service.
- Kan ikke kombineres med Droner+ rabaten, studierabat eller andre rabatordninger.
OBS: Det er ikke muligt at få refunderet prisforskel efter en gennemført handel.
Afstemning af lagerbeholdning
Når du handler på Droner.dk, afstemmes lagerbeholdningen, når produktet bliver lagt i kurven. Derfra er produktet reserveret til dig den næste halve time. Foretages betalingen ikke indenfor dette tidsinteval bliver orden lukket, hvorefter varene bliver sat tilbage i lagersystemet.
Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette sker dog sjældent.
Droner Aps fastholder sig retten til at annullerer ordre eller dele af bestilte ordre hvis det viser sig at produktet er udgået hos producenten og Droner ApS ikke har trukket betalingen for ordren. I disse sjældne tilfælde tager vi kontakt så snart vi modtager informationen fra producenten.
Betaling
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.
Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på Droner.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger, det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort / kreditkort og af hvem.
Det er muligt at få tilsendt faktura og betale igennem bankoverførsel - bemærk at ordren først sendes efter betaling er registeret hos Droner.dk, medmindre andet er aftalt.
Sikkerhed ved betaling af køb
Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:
- Varen ikke leveres
- Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
- Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept
Levering
Ved bestilling afsendes ordren indenfor 1-2 hverdage. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid. Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. Alle varer sendes med GLS. Alle varer leveres så længe lager haves. Rettidig levering forudsætter, at GLS overholder leveringsaftalen på 1-2 hverdage. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Porto og Fragt
Vi bestræber os på at kunne levere vores produkter til vores kunder i løbet af 1-2 arbejdsdage. Alle vores leveringer foregår via vores ordresystem og sker automatisk. Vi tilbyder gratis fragt på Droner.dk, hvis du køber for over 1000 DKK til adresser i Danmark, ellers pålægges der et fragtgebyr på 39,00 DKK ved levering til leveringssteder og 59 DKK for omdeling til adresser i Danmark samt erhvervsadresser. Fragtpriser til udlandet kan variere. Alle bestillinger gjort inden 15.00 sendes samme dag. Dette gælder både erhverv og private adresser. Vi sender med GLS til Danmark, Norge, Sverige og benytter PostNord/ GLS til Grønland, Island og Færøerne.
OBS: Gratis fragt gælder ikke serviceordre eller servicesager.
Fortrydelse af køb og returnering
Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. Ved fortrydelse skal varen være i væsentligt samme stand som ved modtagelsen, og varen skal returneres i original emballage. Hvis ovenstående ikke efterleves, vil vi foretage en vurdering af, om varen har tabt værdi. Hvis dette er tilfældet, vil det blive modregnet i returbeløbet.
Ved returneringer grundet fortrydelse betaler kunden selv for at fragten.
Returretten frafalder automatisk ved aktivering af dronen eller udstyr.
Ingen returret ved virtuelle og/eller onlineprodukter/kurser og forsikringer som DJI Care Refresh, Shield mm.
Varer der er special tilpasset efter dine specifikationer og/eller instillinger. Disse skal bestilles og produceres hos vores leverandør specielt til dig. På disse varer vil der ikke være fortrydelsesret grundet den høje specialisering til dine krav der kan gøre udstyret ubrugeligt for andre.
Ikke afhentede pakker
Der fratrækkes 99 kr. for pakker, som kommer retur til os, hvis de ikke er afhentet i en GLS pakkeshop eller der er nægtet modtagelse. Dette for fragten tilbage til os gennem GLS pakke central. Ønskes pakken gensendt fratrækkes ikke 99 kr., men man betaler for en ny forsendelse.
Udvidet returret i december måned
Ved alle vare, der er købt i december måned, er der er der udvidet returret til den 14. januar.
Mangler i pakken
Hvis indholdet i pakken ikke passer med den medfølgende faktura, skal du reklamere indenfor rimelig tid. I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod mangelfuld eller fejlagtig levering.
Manualer
Typisk vil manualerne til produkterne på Droner.dk stå på engelsk. Det er dog ikke altid, at der medfølger manualer, hvor de kan findes online. Det er ikke noget, som vi kan garantere, da det ikke er Droner.dk, der producerer produkterne i webshoppen.
DJI Care, Shield og andre produktforsikringer
Ved køb af DJIs forsikringer såsom DJI Care Refresh, DJI Enterprise Care eller andre produktforsikringer skal det bemærkes at disse skal aktiveres enten via appen ved aktivering eller via deres aktiveringshjemmeside før de er aktive. Det er ikke muligt at benytte ordningen efterfølgende hvis ikke forsikringen er bundet til udstyret rettidigt.
Tilbud
Kundeservice kan hjælpe dig med at skræddersy en leveringsservice, som passer til dig. Du er velkommen med spørgsmål, ris og ros og diverse forespørgsler.
Vi ønsker, at du skal være tilfreds med os og vores produkter. Vi arbejder mod langvarige kunderelationer.
Samme gælder engrosbestillinger og større mængder - kontakt os endeligt for et uforpligtende tilbud.
Alle tilbud som gives er bindende for sælger i 14 dage.
Reklamation
Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret en mangel. Købelovens mangelregler kan finde anvendelse. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen.
Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtigt eller uautoriseret reparation eller brug. Reklamation kan ske til gennem kontakt med Droner.dk, hvor særligt uddannet personale er parat til at afhjælpe fejl og mangler. Du har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.
Kan personalet ikke afhjælpe fejlen, sendes varen til reparation hos producenten hos et eksternt værksted i Holland. Her vil de kunne reparerer eller ombytte de skadede dele således at du altid kan regne med at få en tilsvarende virkende enhed tilbage. På udvalgte produkter vil du, mens dit produkt er til reparation, kunne låne et låneprodukt.
Hvis du på eget initiativ iværksætter tiltag for at udbedre en mangel refunderer Droner ApS ikke disse udgifter og din reklamationsret kan desuden bortfalde.
Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes på kr. 399,- per vores normale undersøgelsesgebyr.
Ved reklamation på produkter til leverring udenfor Danmark, dækkes fragt og porto ikke. Det er derfor op til kunden selv at dække eventuelle fragtomkostningerne i forbindelse med leveringer til lande udover Danmark.
Skader ikke dækket af reklamation
- Styrt eller brandskader forårsaget af ikke-produktionsfejl, herunder, men ikke begrænset til, pilotfejl.
- Skader forårsaget af uautoriseret modifikation, demontering eller skalåbning ikke i overensstemmelse med officielle instruktioner eller manualer, herunder 3. parts dele eller udstyr.
- Skader forårsaget af ukorrekt installation, ukorrekt brug eller drift ikke i overensstemmelse med officielle instruktioner eller manualer samt software ikke godkendt anbefalet af DJI.
- Skader forårsaget af en ikke-autoriseret tjenesteudbyder.
- Skader forårsaget af uautoriseret ændring af kredsløb og fejlmatchning eller misbrug af batteriet og opladeren.
- Skader forårsaget af flyvninger, der ikke fulgte instruktionsmanualens anbefalinger.
Garanti på batterier og levetid
Bemærk: Ifølge producenters garanti af batterier, kan det forventes at batterier har normal drift på 12 måneder eller op til 200 ladecykluser. Udover denne periode ville levetiden være påvirket af brugen samt opbevaringen, og man må forvente en vis foringelse på batterierne. Der ville kun være tale om en udbytning af batterier, hvis det er ringere, end hvad der med rimelighed kan forventes.
Transportskader
Når du modtager dine varer, skal du kontrollere for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt kundeservice og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddelelses inden for 2 hverdage.
Sådan håndterer du en defekt vare
Sådan håndterer du en defekt vare
Hvis du vil reklamere via Droner.dk's kundeservice, er det nemmeste og hurtigste at gå ind på vores værkstedsfane og oprette en RMA sag på varen.
Her bedes du altid oplyse ordrenummer, produkttype og en kort beskrivelse af fejlen.
Reparationsbetingelser og Servicesager
Ved indlevering af service og/eller reparationssager til Droner.dk, skal følgende overholdes:
- Vedlæg kun defekte og beskadigede dele.
- Vedlæg altid reparationssedlen der kan udskrives efter opretning af service sag.
- Vedlæg ikke ekstra tilbehør, så som batterier, taske, propeller, fjernkontrol, kabler - medmindre disse er defekte.
- Vedlæg ikke væske/vandskadede droner eller tilbehør, da disse altid afvises. Hverken DJI eller Droner.dk kan stå inde for reparationer af væske/vandskadede droner eller tilbehør, da sikkerheden efterfølgende ikke kan garanteres.
- Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at modtage defekte og/eller gamle reservedele retur efter endt reparation hos Droner.dk eller hos DJI.
Undersøgelsesgebyr - Ved at oprette en RMA-sag og samtidig sende dit produkt til Droner.dk's værksted, accepteres det, at der kan blive pålagt et undersøgelsesgebyr på kr. 199,- inkl. moms.*
Undersøgelsesgebyret pålægges kun, hvis det viser sig, at der ikke er tale om fejl på produktet eller de produkter, der indsendes, eller hvis det/de overskrider reklamationsperioden, eller hvis produktet ikke er erhvervet hos Droner.dk.
Eksempler:
- Der pålægges et undersøgelsesgebyr, hvis et produkt indleveres som en reklamation uden, at der er fejl på produktet, eller hvis fejlen skyldes forbrugeren.
- Der pålægges et undersøgelsesgebyr, hvis forbrugeren mener, at der er fejl på produktet, men fejlen skyldes manglende opdatering, kalibrering eller lignende.
- Der pålægges et undersøgelsesgebyr, hvis produktet ikke er købt hos Droner.dk. Det er kundens ansvar, at alle de vedlagte og medsendte dele står beskrevet så præcist som muligt. Droner.dk står ikke til ansvar for mistede eller manglende dele, hvis ikke disse står beskrevet i sagen (disse dele vil også blive tjekket igennem ved modtagelse af sagen).
Ved manglende oprettelse af RMA-sag via værkstedsfanen på Droner.dk før en sag afsendes til vores Service Center pålægges et oprettelse og adminstrationsgebyr på kr 49,- inkl moms.
Erhvervskunder - B2B
Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder.
Reklamation og Mangler
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.
Erhvervskunder har 1 års reklamationsret fra købsdato.
Forbehold for priser og ordrebekræftelse
Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet.
Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke Droner.dk's accept på at handlen gennemføres.
Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.
Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation. Køber har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.
Droner ApS kan på ingen måde holdes til ansvar over for eventuelle direkte/indirekte tab, arbejdsfortjeneste, driftstab, installationsomkostninger, tabt salg, følgeskader m.v. Droner ApS påtager sig intet ansvar som følge af Deres retsforhold overfor tredjemand.
Ejendomsforbehold
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.
Personoplysninger
Vi gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling - herunder e-mail og varedata, som vedrører dig. Alle kundeoplysninger og informationer om bestillinger bliver behandlet strengt fortroligt, og vil aldrig blive videregivet til tredjepart. I henhold til dansk lovgivning gemmes oplysningerne i fem år.
Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil din e-mail-adresse blive brugt i forbindelse med vores markedsføring i. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet ved at klikke afmeld i mailen eller ved at kontakte kundeservice, og dine oplysninger vil herefter blive slettet.
Droner.dk ejet af Droner ApS
CVR: DK36022752
Rentemestervej 67D
2400 København NV
Danmark
Cookies
På Droner.dk anvender vi Google Analytics. Når du besøger Droner.dk, vil der derfor blive lagret en cookie på din computer, der indsamler information om brugeradfærden på vores website. Herunder hvilke kilder de besøgende kommer fra, antallet af besøgende og så videre. Vi anvender kun Google Analytics for at få indsigt i brugernes præferencer for derved at øge brugervenligheden på vores webshop. Google Analytics tillader ikke indsamling af personlige oplysninger som navn, e-mail adresse m.m. Ønsker du at vide mere om, hvordan Google bruger de informationer, som de indsamler, kan du læse mere i Google’s privacy policy her.
PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så skal du sådan set bare oprette en bruger på PriceRunner. Så er dit køb omfattet af køberbeskyttelsen. Din tryghed med PriceRunner Købsgaranti
Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.